LiveZilla Live Chat Software

Constellation, le dépôt institutionnel de l'Université du Québec à Chicoutimi

Enhancing pre-service teachers’ knowledge building discourse with a hybrid learning environment

Allaire Stéphane, Laferrière Thérèse et Gervais Fernand. (2011). Enhancing pre-service teachers’ knowledge building discourse with a hybrid learning environment. Research on Education and Media, 3, (1), p. 67-83.

[img]
Prévisualisation
PDF - Version acceptée
457kB

URL officielle: https://issuu.com/pensamultimedia/docs/rem_01-_201...

Résumé

The main objective of this design experiment (Brown, 1992; Collins, 1999) was to evaluate the characteristics of a hybrid learning environment (onsite/online interactions) for knowledge building (Scardamalia & Bereiter, 1994) purpose during a practicum where pre-service teachers needed to tackle a pedagogical and technological innovative context. The concept of affordance (Gaver, 1991; Gibson, 1979) was helpful to understand how participants interacted with the characteristics of the environment. Research results are coming mainly from qualitative analysis and they illustrate how onsite and online interactions can combine to create a collaborative learning environment enhancing pre-service teachers’ knowledge and skills.

Type de document:Article publié dans une revue avec comité d'évaluation
Volume:3
Numéro:1
Pages:p. 67-83
Version évaluée par les pairs:Oui
Date:2011
Sujets:Sciences sociales et humaines > Sciences de l'éducation
Sciences naturelles et génie > Sciences mathématiques > Informatique
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département des sciences de l'éducation
Mots-clés:hybrid learning environment, pre-service teachers, knowledge building, network learning, collaboration
Déposé le:15 mars 2016 00:37
Dernière modification:15 mars 2016 00:37
Afficher les statistiques de telechargements

Éditer le document (administrateurs uniquement)

Creative Commons LicenseSauf indication contraire, les documents archivés dans Constellation sont rendus disponibles selon les termes de la licence Creative Commons "Paternité, pas d'utilisation commerciale, pas de modification" 2.5 Canada.

Bibliothèque Paul-Émile-Boulet, UQAC
555, boulevard de l'Université
Chicoutimi (Québec)  CANADA G7H 2B1
418 545-5011, poste 5630