LiveZilla Live Chat Software

Constellation, le dépôt institutionnel de l'Université du Québec à Chicoutimi

Impact of auditory distractions on haptic messages presented under the foot

Menelas Bob-Antoine J. et Chapwouo T. Landry D.. (2018). Impact of auditory distractions on haptic messages presented under the foot. Proceedings of the 13th International Joint Conference on Computer Vision, Imaging and Computer Graphics Theory and Applications, 3, p. 55-63.

[img]
Prévisualisation
PDF - Version publiée
Disponible sous licence Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

6MB

URL officielle: http://dx.doi.org/doi:10.5220/0006713600550063

Résumé

When compared to vision and audition, communication capabilities of the haptic channel remain underexploited. In this paper, we investigate the impact of auditory distractions on the learning of haptic messages presented under the foot plantar. From a set of six haptic messages that have been designed in order to be easily differentiable one from another, participants have to select four. With and without the presence of auditory distractions, we evaluate the completion time and the number of iteration required to reach an identification rate greater than 95%. For both measures, we observed that having auditory distractions was detrimental to the performances of users.

Type de document:Article publié dans une revue avec comité d'évaluation
Volume:3
Pages:p. 55-63
Version évaluée par les pairs:Oui
Date:2018
Lieu de publication:Setúbal, Portugal.
Identifiant unique:10.5220/0006713600550063
Sujets:Sciences naturelles et génie > Sciences mathématiques > Informatique
Sciences de la santé > Sciences médicales > Physiologie
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département d'informatique et de mathématique
Mots-clés:haptic messages, auditory distractions, tactons, foot perception
Déposé le:18 nov. 2020 21:31
Dernière modification:18 nov. 2020 21:31
Afficher les statistiques de telechargements

Éditer le document (administrateurs uniquement)

Creative Commons LicenseSauf indication contraire, les documents archivés dans Constellation sont rendus disponibles selon les termes de la licence Creative Commons "Paternité, pas d'utilisation commerciale, pas de modification" 2.5 Canada.

Bibliothèque Paul-Émile-Boulet, UQAC
555, boulevard de l'Université
Chicoutimi (Québec)  CANADA G7H 2B1
418 545-5011, poste 5630