LiveZilla Live Chat Software

Constellation, le dépôt institutionnel de l'Université du Québec à Chicoutimi

Teachers as disorder-spotters : (in)decisiveness in assigning a child's hyperactivity, impulsivity and/or inattention to ADHD as the underlying cause

Degroote Emma, Brault Marie-Christine et Van Houtte Mieke. (2021). Teachers as disorder-spotters : (in)decisiveness in assigning a child's hyperactivity, impulsivity and/or inattention to ADHD as the underlying cause. European Journal of Special Needs Education,

[img] Microsoft Word 2007+ (.docx) - Version acceptée
Administrateurs seulement jusqu´à 31 Décembre 2022.

73kB
[img] PDF - Version acceptée
Administrateurs seulement jusqu´à 31 Décembre 2022.

374kB
[img]
Prévisualisation
PDF (Modifications mineures demandées) - Version soumise
344kB

URL officielle: https://dx.doi.org/doi:10.1080/08856257.2021.19341...

Résumé

Their unique observational position in the classroom allows teachers to take on an informal role as disorder-spotter. By means of focus groups in four Flemish elementary schools, this study investigates teachers’ decisiveness in assigning a child’s hyperactivity, impulsivity and/or inattention to Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) as the underlying cause. Results show that, when teachers talked about specific children who exhibited hyperactivity, impulsivity and/or inattention, they were, more often than not, decisive in their observation that ADHD was or was not the underlying cause of the child’s behaviors. However, several child-related factors caused teachers to be indecisive about whether ADHD was indeed at the base of a specific child’s hyperactivity, impulsivity and/or inattention.

Type de document:Article publié dans une revue avec comité d'évaluation
Version évaluée par les pairs:Non
Date:3 Juin 2021
Sujets:Sciences sociales et humaines > Sciences de l'éducation
Sciences sociales et humaines > Sciences de l'éducation > Orthopédagogie
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département des sciences humaines > Module des sciences humaines
Mots-clés:Disorder-spotter, teachers, ADHD, SEN children, TDAH, diagnostic, enseignants
Déposé le:22 juin 2021 13:35
Dernière modification:28 juin 2021 14:39
Afficher les statistiques de telechargements

Éditer le document (administrateurs uniquement)

Creative Commons LicenseSauf indication contraire, les documents archivés dans Constellation sont rendus disponibles selon les termes de la licence Creative Commons "Paternité, pas d'utilisation commerciale, pas de modification" 2.5 Canada.

Bibliothèque Paul-Émile-Boulet, UQAC
555, boulevard de l'Université
Chicoutimi (Québec)  CANADA G7H 2B1
418 545-5011, poste 5630