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Laboratory scaled third rail deicing comparative test

Brassard Jean-Denis, Villeneuve Éric et Volat Christophe. (2020). Laboratory scaled third rail deicing comparative test. Results in Engineering, 6,

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URL officielle: https://dx.doi.org/doi:10.1016/j.rineng.2020.10013...

Résumé

The train transportation networks in northern countries are, during winter, affected by the frozen and freezing precipitations. The most affected part is the conductive rail denoted as the third rail. Although the two other rails are easily deiced, the third rail is only in contact with a conductive shoe that does not give enough force to properly remove the ice. This paper proposes a new comparative test to evaluate the required force to remove the ice on a scaled down rail under controlled conditions in a cold room. Experimentations have been performed under simulated freezing drizzle at −10 ​°C on a steel rail bare and covered with protection coatings or fluids. The results obtained have proven the efficiency of the test method for the comparison, the classification and the selection of the best candidate products for outdoor test campaigns.

Type de document:Article publié dans une revue avec comité d'évaluation
Volume:6
Version évaluée par les pairs:Oui
Date:Juin 2020
Sujets:Sciences naturelles et génie > Génie
Sciences naturelles et génie > Génie > Génie des matériaux et génie métallurgique
Sciences naturelles et génie > Sciences appliquées
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département des sciences appliquées > Module d'ingénierie
Unités de recherche > Centre international de recherche sur le givrage atmosphérique et l’ingénierie des réseaux électriques (CENGIVRE) > Laboratoire international des matériaux antigivres (LIMA)
Mots-clés:Icing, Rails, Deicing chemical, IceWinter, Givrage, Rails, Produit chimique de dégivrage, IceWinter
Déposé le:23 juin 2021 13:53
Dernière modification:23 juin 2021 13:53
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