Constellation, le dépôt institutionnel de l'Université du Québec à Chicoutimi

The Importance of adapting functional test instructions for older adults with neurocognitive disorders

Blais Audrey-Ann, Tremblay Cynthia, Guarnaccia Laury, Tremblay Léane, Laflamme-Thibault Sandrine, Côté Sharlene, Tremblay Patrice, Bouchard Julie et da Silva Rubens Alexandre. (2021). The Importance of adapting functional test instructions for older adults with neurocognitive disorders. Physical & Occupational Therapy In Geriatrics, 39, (4), p. 370-386.

[img]
Prévisualisation
PDF - Version acceptée
256kB

URL officielle: http://dx.doi.org/doi:10.1080/02703181.2021.192065...

Résumé

The assessment of the risk of falling in geriatric rehabilitation is often using standardized functional tests, which may be more complex but less representative in older adults with a neurocognitive disorder. The conceptual aim of this manuscript was thus to discuss the impact of adapted instructions on physical performance during standardized functional tests for older with neurocognitive disorders (NCD). Six topics were addressed: 1) current and global profile of falls in older, 2) fall assessment, 3) neurocognitive disorders in the older adults, 4) relationship between cognitive impairment and functional performance, 5) impact of the instructions on functional assessments in an older population, and finally 6) an overview of the future perspectives on possible adaptations for functional assessments in older adults with NCD. We believe that it is realistic and feasible to address adapted instructions to patients with NCD in clinical settings to optimize their assessment of their risk of falling.

Type de document:Article publié dans une revue avec comité d'évaluation
Volume:39
Numéro:4
Pages:p. 370-386
Version évaluée par les pairs:Oui
Date:2021
Sujets:Sciences sociales et humaines > Sciences sociales > Psychologie
Sciences de la santé
Sciences de la santé > Sciences de l'activité physique et réadaptation
Sciences de la santé > Sciences de l'activité physique et réadaptation > Physiothérapie
Sciences de la santé > Sciences médicales
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département des sciences de la santé > Unité d'enseignement en physiothérapie
Mots-clés:falls, aging, functional tests, rehabilitation, cognitive, chutes, vieillissement, tests fonctionnels, réadaptation, cognitif
Déposé le:16 mars 2022 00:08
Dernière modification:16 mars 2022 00:08
Afficher les statistiques de telechargements

Éditer le document (administrateurs uniquement)

Creative Commons LicenseSauf indication contraire, les documents archivés dans Constellation sont rendus disponibles selon les termes de la licence Creative Commons "Paternité, pas d'utilisation commerciale, pas de modification" 2.5 Canada.

Bibliothèque Paul-Émile-Boulet, UQAC
555, boulevard de l'Université
Chicoutimi (Québec)  CANADA G7H 2B1
418 545-5011, poste 5630