LiveZilla Live Chat Software

Constellation, le dépôt institutionnel de l'Université du Québec à Chicoutimi

Valorization of assistive technologies for cognition : lessons and pratices

Pinard Stéphanie, Bouchard Kévin, Adelise Yannick, Fortin Véronique, Pigot Hélène, Bier Nathalie et Giroux Sylvain. (2016). Valorization of assistive technologies for cognition : lessons and pratices. Dans Trends in ambient intelligent systems. (p. 57-86). Studies in Computational Intelligence. Cham : Springer.

Le texte intégral n'est pas disponible pour ce document.

URL officielle: http://dx.doi.org/doi:10.1007/978-3-319-30184-6_3

Résumé

A growing body of literature suggests that Assistive Technologies for Cognition (ATCs) are efficient at improving independence and life participation of persons with cognitive impairments. Despite years of research, ATCs implementation in the field of cognitive rehabilitation remains a real challenge. These intervention tools are still not common in clinics and only a few assistive technologies developed in research reach the commercialization phase. This chapter discusses difficulties with regard to the valorization of ATCs and their widespread adoption and provides a reflective tool to optimize the implementation of cognitive assistants.

Type de document:Chapitre de livre
Date:2016
Lieu de publication:Cham
Sujets:Sciences naturelles et génie > Sciences mathématiques > Informatique
Sciences de la santé
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département d'informatique et de mathématique
Éditeurs:Ravulakollu, Kiran Kumar
Khan, Mohammad Ayoub
Abraham, Ajith
Mots-clés:cognitive impairment, healthcare professional, business model, smart phone, assistive technology
Déposé le:11 févr. 2021 21:14
Dernière modification:11 févr. 2021 21:14
Afficher les statistiques de telechargements

Éditer le document (administrateurs uniquement)

Creative Commons LicenseSauf indication contraire, les documents archivés dans Constellation sont rendus disponibles selon les termes de la licence Creative Commons "Paternité, pas d'utilisation commerciale, pas de modification" 2.5 Canada.

Bibliothèque Paul-Émile-Boulet, UQAC
555, boulevard de l'Université
Chicoutimi (Québec)  CANADA G7H 2B1
418 545-5011, poste 5630