Constellation, le dépôt institutionnel de l'Université du Québec à Chicoutimi

Professionals’ perspectives about the challenges of using interpreters in child sexual abuse interviews

Powell Martine B., Manger Bronwen, Dion Jacinthe et Sharman Stefanie J.. (2017). Professionals’ perspectives about the challenges of using interpreters in child sexual abuse interviews. Psychiatry, Psychology and Law, 24, (1), p. 90-101.

Le texte intégral n'est pas disponible pour ce document.

URL officielle: http://dx.doi.org/10.1080/13218719.2016.1197815

Résumé

Interpreters play a crucial role in many investigative interviews with child complainants of sexual abuse; however, little has been written about the interpreting process from the perspective of the interviewers. This study elicited interviewers’ perspectives about the challenges of using interpreters, with the aim of understanding how investigative interviews could be improved. The participants consisted of 21 investigative interviewers and prosecutors of child abuse cases (from a range of jurisdictions) who use interpreters on a regular basis. Thematic analysis of semi-structured interviews with the professionals about the interpreting process revealed two main challenges particular to child abuse interviews, namely the interpreters’ lack of preparedness to deal with the traumatic and sensitive nature of children's abuse histories, and an insufficient understanding of ‘best-practice’ child interview process. The recommendations focus on the need for more specialised training for, and screening of, interpreters, and more extensive use of pre-conferencing to familiarise children with the interpreter-mediated interview process.

Type de document:Article publié dans une revue avec comité d'évaluation
Volume:24
Numéro:1
Pages:p. 90-101
Version évaluée par les pairs:Oui
Date:2017
Sujets:Sciences sociales et humaines > Sciences sociales
Sciences sociales et humaines > Sciences sociales > Psychologie
Sciences de la santé
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département des sciences de la santé > Module de psychologie
Mots-clés:child sexual abuse, courtroom, forensic, interpreters, investigative interview, interpretation, translation, abus sexuel chez les enfants, cour de justice, interprètes, entrevues, interprétation, traduction
Déposé le:03 avr. 2019 22:04
Dernière modification:11 févr. 2023 15:30
Afficher les statistiques de telechargements

Éditer le document (administrateurs uniquement)

Creative Commons LicenseSauf indication contraire, les documents archivés dans Constellation sont rendus disponibles selon les termes de la licence Creative Commons "Paternité, pas d'utilisation commerciale, pas de modification" 2.5 Canada.

Bibliothèque Paul-Émile-Boulet, UQAC
555, boulevard de l'Université
Chicoutimi (Québec)  CANADA G7H 2B1
418 545-5011, poste 5630