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Prediction of failure in atmospheric ice under triaxial compressive stress

Farid Hicham, Saeidi Ali et Farzaneh Masoud. (2017). Prediction of failure in atmospheric ice under triaxial compressive stress. Cold Regions Science and Technology, 138, p. 46-56.

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URL officielle: http://dx.doi.org/doi:10.1016/j.coldregions.2017.0...

Résumé

Triaxial experiments have been carried out on atmospheric ice samples under various conditions. Samples have been obtained from ice accumulated on a rotating cylinder inside the INGIVRE (Canada Research Chair on Atmospheric Icing Engineering of Power Networks) icing wind tunnel. Samples were tested at the same temperature at which they had been accumulated: at − 5, − 10 and − 15 °C under three strain rates 10− 4, 10− 3 and 10− 2 s− 1. Tests were conducted under various confinement pressures. At a temperature close to the melting point, atmospheric ice strength increases up to a certain value of confinement, and then decreases significantly. In the case where atmospheric ice strength increases continuously with increasing confinement for lower temperatures, the Mohr-Coulomb and Hoek-Brown failure criteria have been investigated in order to predict the failure of atmospheric ice.

Type de document:Article publié dans une revue avec comité d'évaluation
Volume:138
Pages:p. 46-56
Version évaluée par les pairs:Oui
Date:Juin 2017
Sujets:Sciences naturelles et génie > Génie
Sciences naturelles et génie > Sciences appliquées
Sciences naturelles et génie > Sciences naturelles > Sciences de la terre (géologie, géographie)
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département des sciences appliquées > Unité d'enseignement en sciences de la Terre
Unités de recherche > Centre international de recherche sur le givrage atmosphérique et l’ingénierie des réseaux électriques (CENGIVRE)
Mots-clés:atmospheric ice, triaxial load, failure criteria, glace atmosphérique, charge triaxiale, critères de rupture
Déposé le:03 mars 2021 18:49
Dernière modification:07 oct. 2021 14:43
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