Brault Marie-Christine, Blais Marie-France, Blackburn Marie-Ève et Dubois-Bouchard Camélia. (2021). Medicalization of children's difficulties: The case of ADHD/ADD. Chaire VISAJ, Institut universitaire Jeunes en difficulté.
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Résumé
Medicalization of youth’s difficulties is growing, and the situation is worrisome. In the case of ADHD/ADD, school staff members play a role in this medicalization because they are often the first to notice the behaviours and mention the difficulties. This infographic is intended to make them aware of the associated issues.
| Type de document: | Matériel non publié (rapport, etc.) |
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| Date: | Mai 2021 |
| Nombre de pages: | 6 |
| Organisation: | Chaire VISAJ, Institut universitaire Jeunes en difficulté |
| Sujets: | Sciences sociales et humaines Sciences sociales et humaines > Sciences de l'éducation Sciences sociales et humaines > Sciences humaines Sciences sociales et humaines > Sciences sociales |
| Département, module, service et unité de recherche: | Départements et modules > Département des sciences humaines Unités de recherche > Chaire UQAC–Cégep de Jonquière sur la vie et la santé des jeunes (VISAJ) |
| Mots-clés: | Medicalization, ADHD/ADD, school staff members, childrens, school, difficulties |
| Déposé le: | 09 juin 2021 14:08 |
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| Dernière modification: | 09 juin 2021 14:08 |
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