Brault Marie-Christine, Blais Marie-France, Blackburn Marie-Ève et Dubois-Bouchard Camélia. (2021). Medicalization of children's difficulties: The case of ADHD/ADD. Chaire VISAJ, Institut universitaire Jeunes en difficulté.
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Résumé
Medicalization of youth’s difficulties is growing, and the situation is worrisome. In the case of ADHD/ADD, school staff members play a role in this medicalization because they are often the first to notice the behaviours and mention the difficulties. This infographic is intended to make them aware of the associated issues.
Type de document: | Matériel non publié (rapport, etc.) |
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Date: | Mai 2021 |
Nombre de pages: | 6 |
Organisation: | Chaire VISAJ, Institut universitaire Jeunes en difficulté |
Sujets: | Sciences sociales et humaines Sciences sociales et humaines > Sciences de l'éducation Sciences sociales et humaines > Sciences humaines Sciences sociales et humaines > Sciences sociales |
Département, module, service et unité de recherche: | Départements et modules > Département des sciences humaines Unités de recherche > Chaire UQAC–Cégep de Jonquière sur la vie et la santé des jeunes (VISAJ) |
Mots-clés: | Medicalization, ADHD/ADD, school staff members, childrens, school, difficulties |
Déposé le: | 09 juin 2021 14:08 |
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Dernière modification: | 09 juin 2021 14:08 |
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