LiveZilla Live Chat Software

Constellation, le dépôt institutionnel de l'Université du Québec à Chicoutimi

The effect of training on vocabulary strategy use : explicit teaching of word family, word network and word card strategies

Lavoie Constance. (2016). The effect of training on vocabulary strategy use : explicit teaching of word family, word network and word card strategies. The Journal of Language Teaching and Learning, 6, (1), p. 20-34.

[img]
Prévisualisation
PDF - Version publiée
475kB

URL officielle: http://www.jltl.org/index.php/jltl/article/view/45...

Résumé

This study measured the impact of explicit teaching of three lexical strategies on the extent to which these strategies were used when faced with unknown words. Seven elementary school teachers from different Innu communities implemented three vocabulary strategies (word family, word network and word card) for a period of three weeks. To assess the impact of strategy training, the students in the experimental (N = 39) and control groups (N = 15) performed tasks using the targeted strategies. There was a statistically significant difference between the two groups, with the experimental group using more efficiently the strategies taught. These results confirmed the positive impact that explicit teaching of vocabulary strategies and it describes the progress made by the students regarding strategic use.

Type de document:Article publié dans une revue avec comité d'évaluation
Volume:6
Numéro:1
Pages:p. 20-34
Version évaluée par les pairs:Oui
Date:2016
Sujets:Sciences sociales et humaines > Sciences de l'éducation
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département des sciences de l'éducation
Mots-clés:Enseignement du français, enfants autochtones, vocabulaire, vocabulary, strategy, teaching, French, applied linguistics
Déposé le:20 août 2018 19:44
Dernière modification:20 août 2018 19:44
Afficher les statistiques de telechargements

Éditer le document (administrateurs uniquement)

Creative Commons LicenseSauf indication contraire, les documents archivés dans Constellation sont rendus disponibles selon les termes de la licence Creative Commons "Paternité, pas d'utilisation commerciale, pas de modification" 2.5 Canada.

Bibliothèque Paul-Émile-Boulet, UQAC
555, boulevard de l'Université
Chicoutimi (Québec)  CANADA G7H 2B1
418 545-5011, poste 5630