LiveZilla Live Chat Software

Constellation, le dépôt institutionnel de l'Université du Québec à Chicoutimi

Use of haptics to promote learning outcomes in serious games

Ménélas Bob-Antoine-Jerry et Benaoudia Rabah Syphax. (2017). Use of haptics to promote learning outcomes in serious games. Multimodal Technologies and Interaction, 1, (4), p. 31.

[img]
Prévisualisation
PDF - Version publiée
Disponible sous licence Creative Commons Attribution.

319kB

URL officielle: http://dx.doi.org/doi:10.3390/mti1040031

Résumé

Integration of haptics in Serious Games (SGs) remains limited compared to vision and audio. Many works seem to limit haptic interactions to the mimicking of real life feelings. Here, we address this by investigating the use of haptics to promote learning outcomes in serious games. By analyzing how we learn, we proposed a model that identifies three learning outcomes: (1) engage the user with the content of the game, (2) develop technical skills, and (3) develop cognitive skills. For each learning skill, we show how haptic interactions may be exploited. We also show that the proposed model may be used to describe and to evaluate existing methods. It may also help in the designing of new methods that take advantage of haptics to promote learning outcomes.

Type de document:Article publié dans une revue avec comité d'évaluation
ISSN:2414-4088
Volume:1
Numéro:4
Pages:p. 31
Version évaluée par les pairs:Oui
Date:2017
Identifiant unique:10.3390/mti1040031
Sujets:Sciences sociales et humaines > Sciences de l'éducation > Didactique
Sciences naturelles et génie > Sciences mathématiques > Informatique
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département d'informatique et de mathématique
Mots-clés:haptics, interaction, serious game, virtual reality, learning, informatique
Déposé le:18 nov. 2020 21:01
Dernière modification:18 nov. 2020 21:01
Afficher les statistiques de telechargements

Éditer le document (administrateurs uniquement)

Creative Commons LicenseSauf indication contraire, les documents archivés dans Constellation sont rendus disponibles selon les termes de la licence Creative Commons "Paternité, pas d'utilisation commerciale, pas de modification" 2.5 Canada.

Bibliothèque Paul-Émile-Boulet, UQAC
555, boulevard de l'Université
Chicoutimi (Québec)  CANADA G7H 2B1
418 545-5011, poste 5630