Hallegatte Damien et Marticotte François. Does Holbrook’s Nostalgia Index measure nostalgia proneness? Dans : 2014 AMA Winter Marketing Educators Conference , 21 au 23 février 2014, Orlando, Floride, États-Unis.
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Résumé
This research highlights the conceptual limitations of Holbrook’s Nostalgia Index: it conflates the cause (nostalgia) with the consequence (preference); it does not consider nostalgia as an emotion; and it opposes the past to the present and future. Hence, Holbrook’s Nostalgia Index measures belief in decline, not nostalgia proneness.
Type de document: | Matériel de conférence (Non spécifié) |
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Sujets: | Sciences sociales et humaines > Sciences de la gestion Sciences sociales et humaines > Sciences de la gestion > Marketing |
Département, module, service et unité de recherche: | Départements et modules > Département des sciences économiques et administratives |
Mots-clés: | nostalgia, nostalgia proneness, attitude toward the past, belief in decline |
Déposé le: | 12 mars 2015 20:52 |
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Dernière modification: | 12 mars 2015 20:52 |
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