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Does Holbrook’s Nostalgia Index measure nostalgia proneness?

Hallegatte Damien et Marticotte François. Does Holbrook’s Nostalgia Index measure nostalgia proneness? Dans : 2014 AMA Winter Marketing Educators Conference , 21 au 23 février 2014, Orlando, Floride, États-Unis.

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Résumé

This research highlights the conceptual limitations of Holbrook’s Nostalgia Index: it conflates the cause (nostalgia) with the consequence (preference); it does not consider nostalgia as an emotion; and it opposes the past to the present and future. Hence, Holbrook’s Nostalgia Index measures belief in decline, not nostalgia proneness.

Type de document:Matériel de conférence (Non spécifié)
Sujets:Sciences sociales et humaines > Sciences de la gestion
Sciences sociales et humaines > Sciences de la gestion > Marketing
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département des sciences économiques et administratives
Mots-clés:nostalgia, nostalgia proneness, attitude toward the past, belief in decline
Déposé le:12 mars 2015 20:52
Dernière modification:12 mars 2015 20:52
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