Hallegatte Damien. Retrobranding : selling the past. Dans : 2014 AMA Winter Marketing Educators Conference , 21 au 23 février 2014, Orlando, Floride, États-Unis.
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Résumé
Brand revitalization and retrobranding are two distinct concepts. The latter preserves the association between an iconic brand and the past using a discontinued link to a specific historical period with the aim of creating feelings of nostalgia, while ensuring the brand remains authentic. In retrobranding, the past is desirable in itself.
| Type de document: | Matériel de conférence (Non spécifié) |
|---|---|
| Sujets: | Sciences sociales et humaines > Sciences de la gestion > Marketing |
| Département, module, service et unité de recherche: | Départements et modules > Département des sciences économiques et administratives |
| Mots-clés: | retromarketing, retrobranding, brand revitalization, past, nostalgia |
| Informations complémentaires: | Pour plus de détails: https://www.ama.org/ |
| Déposé le: | 12 mars 2015 20:53 |
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| Dernière modification: | 12 mars 2015 20:53 |
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