Constellation, le dépôt institutionnel de l'Université du Québec à Chicoutimi

Retrobranding : selling the past

Hallegatte Damien. Retrobranding : selling the past. Dans : 2014 AMA Winter Marketing Educators Conference , 21 au 23 février 2014, Orlando, Floride, États-Unis.

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Résumé

Brand revitalization and retrobranding are two distinct concepts. The latter preserves the association between an iconic brand and the past using a discontinued link to a specific historical period with the aim of creating feelings of nostalgia, while ensuring the brand remains authentic. In retrobranding, the past is desirable in itself.

Type de document:Matériel de conférence (Non spécifié)
Sujets:Sciences sociales et humaines > Sciences de la gestion > Marketing
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département des sciences économiques et administratives
Mots-clés:retromarketing, retrobranding, brand revitalization, past, nostalgia
Informations complémentaires:Pour plus de détails: https://www.ama.org/
Déposé le:12 mars 2015 20:53
Dernière modification:12 mars 2015 20:53
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