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Design of a serious game for learning vibrotactile messages

Ménélas Bob-Antoine-Jerry et Otis Martin J.-D.. Design of a serious game for learning vibrotactile messages. Dans : IEEE International Workshop on Haptic Audio Visual Environments and Games (HAVE) , 8-9 Oct 2012, Munich, Germany.

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Résumé

To prevent accidental falls, we have designed an augmented shoe aiming at assisting a user when walking. For this, the risk level (low, medium, high and very high) represented by the current situation is conveyed to the user through vibrotactile messages. In this paper, we describe the design of a serious game dedicated to learning of these signals. The game is centered on a virtual maze, whose parts are associated with the four risk levels. To explore this maze, fitted with a pair of the augmented shoes, the user is invited to walk in a room, completely empty, whose dimensions are mapped to those of the virtual maze. When moving, for each area explored the corresponding signal is delivered to the user through the augmented shoes. An initial experiment confirmed the idea that vibrotactile messages can serve for communicating the level of risk.

Type de document:Matériel de conférence (Non spécifié)
Sujets:Sciences naturelles et génie > Génie > Génie électrique et génie électronique
Sciences naturelles et génie > Génie > Génie informatique et génie logiciel
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département des sciences appliquées > Module d'ingénierie
Mots-clés:virtual maze, design, serious game, vibrotactile messages learning, accidental falls prevention, augmented shoe, accident prevention, augmented reality, computer games, haptic interfaces, learning (artificial intelligence), prévention des accidents, réalité augmentée, jeux informatiques, conception, interfaces haptiques, apprentissage (intelligence artificielle)
Informations complémentaires:DOI:10.1109/HAVE.2012.6374446
Déposé le:06 juin 2017 13:13
Dernière modification:06 juin 2017 13:13
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