Hallegatte Damien, Ertz Myriam et Marticotte François. (2018). Blending the past and present in a retro branded music concert: the impact of nostalgia proneness. Journal of Product & Brand Management, 27, (5), p. 484-497.
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URL officielle: http://dx.doi.org/10.1108/JPBM-08-2017-1546
Résumé
Retro branding is gaining unprecedented momentum. This study aims to empirically examine the moderating impact of nostalgia proneness on the relationship between retro branding and consumer behavioral intentions in the music industry. Nostalgia and retro branding are two paramount elements conceptually discussed in literature but rarely investigated together empirically despite their interconnections.
Type de document: | Article publié dans une revue avec comité d'évaluation |
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ISSN: | 1061-0421 |
Volume: | 27 |
Numéro: | 5 |
Pages: | p. 484-497 |
Version évaluée par les pairs: | Oui |
Date: | 2018 |
Identifiant unique: | 10.1108/JPBM-08-2017-1546 |
Sujets: | Sciences sociales et humaines > Sciences de la gestion > Marketing |
Département, module, service et unité de recherche: | Départements et modules > Département des sciences économiques et administratives |
Mots-clés: | word of mouth, intentions, willingness to pay, nostalgia proneness, Retro branding, retro marketing, bouche à oreille, volonté de payer, nostalgie, image de marque rétro |
Déposé le: | 22 févr. 2023 18:51 |
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Dernière modification: | 22 févr. 2023 18:51 |
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