Constellation, le dépôt institutionnel de l'Université du Québec à Chicoutimi

“Better start”: promoting breastfeeding through demarketing

Salem Mohammed et Ertz Myriam. (2023). “Better start”: promoting breastfeeding through demarketing. BMC Public Health, 23, (1),

[thumbnail of s12889-023-16561-3.pdf]
Prévisualisation
PDF - Version publiée
Disponible sous licence Creative Commons (CC-BY 2.5).

1MB

URL officielle: http://dx.doi.org/doi:10.1186/s12889-023-16561-3

Résumé

This paper explores how demarketing strategies impact women’s breastfeeding attitudes, intentions, and behaviors under the moderation of time pressure and breastfeeding knowledge.

Methods A cross-sectional questionnaire-based survey among 369 respondents is used to test the proposed hypotheses. The study's population includes all breastfeeding women in Palestine. Snowball and convenience sampling were used to choose study participants through personal connections and social media. Every respondent was encouraged to share the survey with their social media contacts.

Results The data results confirm the positive effects of promotion, place, price, and product demarketing, respectively, on women’s attitudes, intentions, and behavior toward breastfeeding. These effects were reinforced by reduction in time pressure and breastfeeding knowledge. Furthermore, demarketing effects are stronger for younger, more educated, unemployed, and lower-income women.

Conclusion The study is a primer on promoting breastfeeding instead of formula by means of demarketing strategies.

Type de document:Article publié dans une revue avec comité d'évaluation
ISSN:1471-2458
Volume:23
Numéro:1
Version évaluée par les pairs:Oui
Date:31 Août 2023
Identifiant unique:10.1186/s12889-023-16561-3
Sujets:Sciences sociales et humaines > Sciences de la gestion > Marketing
Sciences sociales et humaines > Sciences sociales > Sociologie
Sciences de la santé > Sciences médicales > Pédiatrie
Département, module, service et unité de recherche:Départements et modules > Département des sciences économiques et administratives
Mots-clés:demarketing strategies, breastfeeding, attitude, deconsumption, Palestine
Déposé le:16 oct. 2023 15:02
Dernière modification:16 oct. 2023 15:02
Afficher les statistiques de telechargements

Éditer le document (administrateurs uniquement)

Creative Commons LicenseSauf indication contraire, les documents archivés dans Constellation sont rendus disponibles selon les termes de la licence Creative Commons "Paternité, pas d'utilisation commerciale, pas de modification" 2.5 Canada.

Bibliothèque Paul-Émile-Boulet, UQAC
555, boulevard de l'Université
Chicoutimi (Québec)  CANADA G7H 2B1
418 545-5011, poste 5630